torsdag 25 juli 2013

Som gubben i lådan!!!!

Igår efter jobbet åkte jag till UPS för att hämta ett paket som verkligen vart efterlängtat, eftersom UPS inte kunde meddela sin chaufför ( som kör mitt område) att jag ville ha det levererat efter kl 16. Jag har hört att UPS har väldigt dåligt ryckte när det gäller service och trevligt bemötande. Men som sagt man kan ju inte dra alla över samma kant, har själv jobbat för dem och fick då aldrig uppleva någon otrevlig person tills igår.
När jag kom in på expedition var det folktomt och ingen personal syntes till, jag ser att det står en skylt på disken som säger att dem är upptagna med en annan kund.
Men eftersom det var tomt i lokalen torde jag att dem glömt skylten framme och jag ringer på.
Då hör jag en som vrålar från ett annat rum "men vad i helvete"
???
Ut ur en dörr hoppar en kille ut och sträcker sig och pekar på skylten och tittar argt samt förvånande på mig, där jag står och säkerligen ser ut som just ett frågetecken. Han säger att han är upptagen med att leta efter ett paket på ca 2 kg och att det är väldigt mycket paket som ligger där.
Okej svarar jag fortfarande chockad över hur någon kan hoppa ut pricka som gubben i lådan. Men han tar min gula lapp som chauffören lämnat i brevlådan hos mig och går in för att hämta mitt paket.
När han gått in hör jag en annan person som säger åt honom att han kanske inte bör svära. Och killen som hoppade ut genom dörren svara honom med att han svär hur mycket han vill. Allt hördes klart och tydligt.
Jag fick mitt paket inom 5 min och kunde åka därifrån.
Tycker dem borde ha lite bättre koll på vad dem lägger paket och vart dem gör av dem, min pappa skulle också fått paket via dem för mer än 1 månad sen och det paketet vet dem inte vart det är, någon har kvitterat ut det men det finns inget namn och UPS vet fortfarande inte vart paketet tagit vägen. Mycket dåligt av UPS.
Jag jobbar själv inom transport och service. Och möter mycket folk varje dag och det skulle ALDRIG falla mig in att svära framför kunder och eller bli irriterad över små saker.
Snacka om att UPS klantar till sig lite väl mycket om jag får säga min sak.

Kommer nog ALDRIG mer godta en leverans med det företaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar