tisdag 5 mars 2013

Det går aldrig över!

Jag fattar inte varför det ska vara så svårt att få bort den där jätte klumpen i magen. Känns fortfarande inte helt okej, och det ända man får höra är att det löser sig, det kommer bli bra, ha tålamod och tänk framåt.
Men hur ska man kunna göra det? När man vet hur situationen ser ut och när man vet att det inte blir bättre på ett bra tag.
Hur kan alla jämt säga att det löser sig? Det är ju ingen som sitter i min båt mer än jag och den sjunker och sjunker allt längre ner, det finns inget stopp. Så när kommer det bli bra? Det är ju inte direkt så att det känns speciellt bra än då inget är löst.
Min ork börjar ta slut och jag känner mig bara mer och mer splittrad, vart hör man egentligen hemma? Här eller där, upp eller ner, höger eller vänster, väst eller öst? Hur ska man veta vart hemma är när det inte känns som hemma vart man än är. Allt blir bara fel när jag är i farten. Så man undrar vad det är för fel på mig? Man kanske borde uppsöka läkare så man kan bli en normal människa igen och må bra. Båten sjunker och jag kan inte simma upp min styrka är borta och ingen som kan hoppa i och hjälpa mig upp. Detta är verkligen skit. Hatar att må så här, vill verkligen inte det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar