söndag 10 februari 2013

Min lilla tjej

Denna dag och kväll har inte vart någon höjdare för min lilla tjej, det började igår kväll med kräkning och så även en gång under natten.
Hon sov sedan hela dagen typ, var väl vaken ca 2 timmar totalt. Hon har inte velat äta eller dricka något, fick i henne några munnar saft och vatten. På eftermiddagen fick jag i henne en flaska välling typ 2 dl. Men efter ca 1,5 timmar kom allt upp igen.

Jag ringde då 1177 och fick rådet att åka in till akuten med henne så dem fick titta. Och när jag kom in så verkade det som om dem tyckte jag var konstig som åkte in för det. Dem trodde det var vinterkräksjuka. Men när jag hade förklarat för dem att hon hade Turners syndrom och hade vart förstoppad så tog dem sig en koll. Hon fick Alvedon, eftersom hon hade lite feber och sedan lavemang. Och min lilla tjej vart inte så speciellt glad, hon ville verkligen inte vara där. Och man känner sig så taskig samtidigt som det är för hennes bästa.
Iallafall så kom det ut lite hårda klumpar och vi fick åka hem.

Hennes läkare har gett oss ett medel som hon ska fortsätta med i 3 månader och det var ingen höjdare att ge henne det ikväll + hennes andra medicin. Hon vart jätte ledsen och upprepade nej många gånger. Men tyvärr så är det för hennes välmående som hon måste få den medicinen mot förstoppning. Men det känns verkligen skit jobbigt. Och det tar verkligen på mig.
Skulle hon fortsätta kräkas så ska måste vi åka in igen.

Men på onsdag ska vi till hennes läkare på undersökning och då ska tala om allt detta och hur jobbigt det är för henne. Tycker verkligen jätte synd om min lilla tjej, vill bara att hon ska må bra och slippa alla problem med magen och allt där till. Hoppas att hon blir bra snart.
Nu ska jag försöka sova lite och hoppas verkligen att hon får sova ostört inatt med inga kräkningar.
Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar