måndag 18 februari 2013

Att göra olika val....

Jag tycker det är konstigt att man ska behöva be folk om olika val. Det är något man tycker att dem ska kunna göra utan att man ber om det.
Borde dem inte kunna se själva hur fan illa vissa beter sig.? Jag tycker det är hemskt att behöva säga åt någon att välja, men ibland så har man inget val.
Och när det dessutom pågått så länge som det har, så borde det redan ha skett en förändring för länge länge sen.
Men jag har under en ganska lång tid tillbaka förstått, vad en person satt och sa till mig många gånger om detta. Men trodde då inte på den personen.
Men godtrogen som man är så trodde jag aldrig att det skulle bli så här jävla sjukt som det är idag.
Det är en sak att inte vara omtyckt, men att behöva ta så mycket skit och alla påhopp och att man inte är lika bra som någon tidigare. Och varför det blev jag eftersom jag enligt dem är helt värdelös på att laga mat.
Då kan man ju börja undra vem eller vilka man lever med.
I augusti så är det 10 år sen som vi träffades och jag har aldrig någonsin ställt sådana krav som jag gjort nu.

Men vad gör man inte då i sån här situation? Jag tänker fortsätta leva mitt liv som jag själv vill, det är inte en jävel som kan säga åt mig att göra si eller så. Mitt liv och mina beslut, så är det bara.
Och detta gäller även mina barn, dem som inte visat intresse eller brytt sig överhuvudtaget, behöver inte komma när vi har flyttat heller. Varför fjäska då för? Finns ingen anledning.

Jag kan inte riktigt förstå att det är så svårt att förstå att ett samtal lite då och då inte skadar, det visar bara att man iallafall tänker och bryr sig.

Därför har jag nu bett en person om att göra ett val, och jag väntar på spänning på vad det kommer bli.
Och jag tror nog att det blir ett jobbigt val, men jag har gjort mitt, och det står jag för.

Mitt beslut, mitt val.
Ingen annan behöver lida.
Har jag valt fel, så är det mitt problem ingen annans.
Har jag valt rätt, så är det min lycka ingen annans.

Så är det bara... Vuxen är jag och kan stå för konsekvenserna för mina val.

Så det så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar