lördag 5 januari 2013

Jag fattar inte.....

Varför får vi inte ha våra åsikter eller tankar, Utan att någon ska ta åt sig eller att det ska bli världens diskutioner ??
Alla har sina tankar och åsikter och jag tycker det är så löjligt. Ta det här som har vart nu man får inte säga olika bakelsers smeknamn Disney klippte bort tre dockor från tomtens verkstad i Kalle på jul, och någon skola tog bort pepparkaks gubbarna ur lucia tåget och serverade inte pepparkakor. Och argumenten kring detta har vart otroligt på Facebook och andra internet sajter. Jag har mina åsikter och tankar kring detta men ältar det inte som andra verkar göra. Jag tar inte någons parti utan försöker hålla mig utanför.

Och det finns ingen som skulle få mig att ställa mig på dennas parti. Jag är mig själv och tycker och tänker precis som jag vill.
Och det finns ingen som kan ändra på det!

Men visst jag har hållit med om vissa saker men det gör mig inte till rasist.

Och hur skulle det se ut? Min Sambo är inte helt svensk och om jag nu skulle vara rasist borde jag då inte vara det mot honom med? Och det leder ju till att mina barn inte är helt svenska. Så det går inte ihop. Dessutom så har jag många vänner som är från andra länder.

Är man rasist så är man väl ändå det mot alla som inte är helt eller delvis svenska? Man kan inte gå efter hudfärg och mena på att man hatar andra för att dem har annan färg än vad man själv har. För hur vi än vänder och vrider på det så har blodet alltid samma färg oansett färgen på utsidan.

Men som sagt detta kommer nog aldrig att sluta. Det kommer säkert eskalera totalt innan detta får ett slut. Men jag kommer inte lägga mer energi på allt detta.

Jag älskar min sambo och mina barn och gillar alla mina vänner. Sedan spelar det ingen roll vart dem kommer ifrån.

Så det så..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar