onsdag 9 januari 2013

Här går det undan...

I måndags hade jag som sagt var lite att ta tag i och det gick undan måste jag säga.
Jag började måndagen med att ringa lite samtal och vid tio tiden på förmiddagen började jag ringa till banken och försökte få in en bokad tid för ett samtal om mina planer. Men fick då inget svar, så jag körde in till staden gör att fixa med allt som skulle fixa där inne.
Och det gick i högt tempo. Var förbi försäkringskassan och arbetsförmedlingen. Och måndagar brukar det alltid vara lång väntetid på arbetsförmedlingen men blev förvånad över vad lite folk det var där. Efter det så gick jag upp till kommunen och skulle lämna in ett papper, därefter bar det iväg till the phone house. Eftersom jag hade haft lite problem med min telefon under söndagen.

Där efter blev det en snabbis till Ica maxi för att inhandla lite mjölk och bröd och blöjor till minstingen.
När jag kom hem hittade jag en annons på arbetsförmedlingens sida på nätet och ringde direkt upp arbetsgivaren. Och jag hoppas verkligen att dem hör av sig så jag får komma in på intervju, skulle verkligen vilja ha det jobbet.

Och under hela denna tid så försökte jag få tag i min bank. Men bär jag inte fick tag på bankmannen så beslöt jag mig för att åka förbi istället och chansade på att han hade tid.
När jag kom fram så fick jag vänta en liten stund innan jag fick komma in men tid hade han.
Och jag la korten på bordet och han förstod situationen och skulle ta upp min ändan i delikation så nu får vi hoppas på det bästa.

Jag gick ut från banken med lite mer hopp på ett rätt val.

Ca 20 minuter efter fick jag ett samtal från mäklarfirman och den mäklaren jag ska få kommer tillbaka nästa vecka så hon skulle ringa mig i nästa vecka, och då blir det att boka in ett möte.

Så nu kära vänner ser det ut att bli en vecka med fullspäckat schema, för i månads skiftet februari/ mars så flyttar vi tillbaka till Stockholm.
Nu är det helt bestämt och vi känner att vi har gjort rätt val.
Så nu är det bara att räkna ner dagarna!

Men nu sängen så man har ork imorgon att börja den stora rensningen i huset.

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar