torsdag 10 januari 2013

Då var denna dag över...

Min dag började då inte på det bästa sättet. Efter en natt med lite och då menar jag lite sömn. Så fick jag ett sms när jag stod i dörren på väg att åka och lämna barnen på skola och dagis.
När jag senare var klar med det och hade förberett för att plugga lite hemma innan jag skulle iväg till skolan, så försökte jag ringa personen i fråga som skickat sms:et. För att höra vilka det var som hade reagerat så mycket över mitt beslut, men fick då inget svar. Så då sket jag fullständigt i det.
Och bestämde mig för att koncentrera mig på mitt skolarbete.

Jag är så trött på att det ska vara sådana missförstånd, dramatik och intiger i detta släckte.
Det här är inte Dallas, våra bästa år eller glamour. Detta är verklighet och tror nog att det är många som vill leva som dem gör i dessa serier.
Men om man väljer att leva in i en serie där det hela tiden ska vara någon form av intiger, dramatik och massa elände. Blanda inte in mig. Jag har mitt verkliga liv att leva i och vill inte vara inblandad i någon annans fantasi värld!

Och kan man inte skilja på verklighet och serier så kanske man ska söka hjälp. Innan det går över styr med det.

Som jag tidigare sa blanda inte in mig, jag har nog med mitt eget liv. Och om jag då sköter mitt och skiter fullständigt i hur andra handlar eller beter sig, så tycker jag att alla andra kan göra samma sak.

Det finns olika sätt att hjälpa andra och det innefattar inte att man ska klanka ner på den personen. Utan tvärt om är man en riktig vän så bör man lyssna och stötta den personen som kanske har det svårt i livet, och försöka hjälpa den med det man kan. Istället för att hela tiden bara klanka ner,och mena på att den personen alltid handlar fel i sina situationer.

Jag vet iallafall vad jag gör, och jag vet och jag har sett vilka som bryr sig på rätt sätt och det är mina riktiga vänner <3
Dem förstår min situation och stöttar mig istället.

Så nu blev det ännu en karamell att suga på denna underbara kalla natt.
Så det är bara att krypa ner i sängen och försöka sova en stund innan det är dags att kliva upp igen och fortsätta med allt som ska göras.

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar