lördag 8 december 2012

Tröttsamt

Det värsta som jag vet är när någon inte vågar säga vad dem tycker och tänker till mig utan man får höra det på andra vägar. Det är ju inte så att jag är farlig. Jag har tjatat och tjatat om att det är bättre att man kommer raka vägen till mig och framför sina tycken. Att det ska vara så svårt att förstå. Jag är en öppen människa och har inte svårt för att förstå olika saker.
Blir bara fruktansvärt besviken....

Ja min sambo sitter i fängelset och jag är ensam med våra barn.
Men jag försöker varje dag att se till att vardagen funkar för oss. Och det är oftast ett fullspäckat schema från tidiga morgonen tills man ska sova. Det krävs en hel del för att få vardagarna att gå ihop.
Men kan man inte förstå då att man kanske inte kan höra av sig hela tiden utan försöker göra det så fort man har lite tid över. Men sen är det ju inte bara jag som ska behöva höra av mig utan det är väl upp till dem övriga också att göra det samma.
Tror inte att det är speciellt många av mina bekanta som upplevt det jag upplever.
Men att sitta och tycka synd om sig själv hjälper inte det spelar ingen roll.
Jag har lyssnat och hört på så många som hela tiden bara ska vara i centrum och det är ju så synd om dem, dem har ju vart med om så mycket skit i sina liv. Och jag ställer alltid upp och ger av min energi när någon behöver fylla på sin. Men vad får man tillbaka? inte ett skit, bara en massa gnäll om både det ena och det andra.

Och det är bara såååå tröttsamt!

Godnatt

1 kommentar:

  1. jag vet hur det är jag har oxå några såna som bar tar och tar men ger inget tilbaka energi tjuvar kallas det !!!

    SvaraRadera