onsdag 26 december 2012

Så var juldagen till enda.

Jaha så var denna dag slut. Idag har jag vart och hälsat på killen i fängelset igen. Så nu kommer det förmodligen att dröja ett tag innan man kan hälsa på igen. Och det har vart en mysig dag. Barnen har lekt med alla saker dem fick i julklapp igår, eller nästan alla. Minstingen älskar sina dockor och vill inte ha något annat. Dem stora tjejerna har sminkat sina sminkdockor ett flertal gånger och grabben har byggt lego och kört med sina nya bilar. Dem stora barnen har även spelat spelen dem fick igår och tyckte dem var super kul :)

Sedan kom en vän till mamma och hennes två hundar på en fika och mina barn gillade henne jätte mycket. Det vart både massage ( som dem även får göra i skolan och på dagis ) och massa trix med hundarna. Och minstingen är ju bara för underbart goo. Hon skulle både pussa och krama och även bjuda på kakor. Och alla fick självklart smaka även hundarna.

Senare på kvällen så åkte jag och mamma och äldsta dottern och hämtade mammas vän och hennes hundar och åkte till en rast gård i närheten så vovvarna fick leka av sig. Mammas hund lekte och rusade runt som om han aldrig hade fått sprungit förr. Medans mina små chihuahua fick sitta innanför min och mammas jacka.där trivdes dem alldeles för bra. Efter ca 1,5 timme blev det kallt och äldsta dottern började bli för trött så vi beslöt oss för att åka hem. Då fick stora tjejen hålla mammas väns hund och hittade nog sin favorit hund. Så det slutade med att hon följde med vännen hem och sov kvar där.
Och det tyckte hon nog var jätte spännande och kul. :) det lät iallafall så när hon ringde för att säga godnatt.
Så man får väl se om man får något samtal inatt att hon vill hem men det tror jag inte att det blir.

Imorgon ska vi ut lite på mellan dags rean och se om man kan hitta något skoj :) och även byta en sak till äldsta tjejen som hon vart fel. Sedan blir det att packa bilen och bege sig till ensamheten :(
Känns så trist att behöva åka hem nu, jag trivs väldans bra i Stockholm har jag kommit fram till dessa dagar som jag vart här.
Men som sagt har lite att ta tag i hemma och om ganska precis 3 veckor får jag besked om jag kan bo kvar eller måste flytta inom snar framtid.

Så nu är det väl lika bäst att slå igen ögonen så man orkar med morgondagen.

Hej hej och ha en bra natt all där ute som inte kan sova!
Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar