tisdag 11 december 2012

Och så var det kväller....

Jaha så var denna dag till ända. Och inte har man fått så mycket gjort som man hade hoppats på. Men jag fick i alla fall lite positiva besked under denna dag :) Annars har jag bara röjt i ett av barnrummen idag och det resulterade i två säckar med saker dem inte använder, och som ställs undan till lillan. Och en säck till tippen. Och det kändes såååå skönt att få det gjort nu innan jul :)
Imorgon tar jag nog tag i andra barnrummet, och det ska bli kul att se hur många säckar det blir där inne.
Men jag har ju även resten av huset att rensa så jag kanske borde köpa flera säckar. Grabben min ska iväg på utflykt med dagis imorgon och hoppas att han inte har ont imorgon bara. Stora tjejerna har skolan och det är ju inte långt kvar nu tills dem får jul lov. Jag har sista veckan i skolan nästa vecka sedan har jag lov tills den  7 januari. Men jag hoppas iallafall att jag blir godkänd i något ämne som jag läst denna korta termin. :S
Känns ju inte speciellt kul att kanske behöva läsa om dem båda i vår. Men det tyder ju bara på att studievägledningen här, inte tänker på hur kort tid man egentligen har på dem här start datumen. Vilket jag tycker är väldigt dumt.
Det hade ju vart större chans att man klara det om man bara hade läst ett ämne under dem här 10 veckorna. Och om man då inte har studerat sen man var 16 år så är det tufft att komma tillbaka snabbt i det.
Men men, livet går vidare för det...

Jag har även hittat mina drömmars resa idag, skulle så gärna åka dit nu om det gick men det måste sparas lite först. Sen så, då åker jag. ;) Tänk er klar blått vatten, med temp på ca 30 grader. Kritvita sandstränder och runt 32 grader i luften. Det skulle inte sitta fel. Men tills dess så får jag nöja mig med mitt badkar och lite levande ljus runt omkring ;) men en vacker dag så sitter jag på den där stranden med en paraply drink i hand.
Tillsammans med min sambo så klart :)


Det var allt för idag!

hej då :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar