onsdag 12 december 2012

Massa tankar

Idag har man funderat en hel del, på ekonomin, renoveringen, jobb, och hur jag vill ha det.
Måste säga att det är väldigt tufft nu och man hoppas varje dag på att det kommer bli bättre. Man gör allt för att få ett jobb, tar vilket som helst. Bara jag slipper hamna mer i skiten så. Och att kunna ge sina barn bättre uppväxt med egna rum och någon aktivitet som dem verkligen vill göra, men just nu så ser det ganska mörkt ut. Två av barnen delar rum och äldsta har eget, lill tösen sover inne hos mig och har sina leksaker i vardagsrummet. Och det var meningen att vi detta år skulle ha påbörjat renoveringen nere i källaren och gjort ordning gillestugan, så dem stora barnen hade kunnat fått egna rum här på övervåningen. Sedan skulle vi ha gjort ordning ett rum till lill tjejen nere, bervid gillestugan men nu får vi se när det blir. som sagt har man inte ordnas ekonomi så är det svårt. Man får vända och vrida på vart ända litet öre, för att få en månad att gå ihop. Och det spelar ingen roll längre känns det som eftersom man aldrig kan få tur någon gång. Det är inte så många som kanske förstår hur det blir när man får sin sambo i fängelse och förlorar en inkomst, det är fan inte lätt. Det kan jag lova. Men men jag är stark och kämpar och jag kommer klara mig. Och nästa år ska fan bli bättre. Det ska inte få vara så här längre i mitt liv, jag ska lyckas med mina  tankar och drömmar...

Hej så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar