tisdag 18 december 2012

Kommunen kan dra åt helvete.

Så vart det kväller och man har hunnit med en hel del under dagen. Jag ringde upp personen ifråga som igår hotat om att jag skulle behöva flytta. För att fråga om jag inte kunde lämna in de uppgifter idag istället för i mellandagarna. Det känns ju liksom som jag vill kunna göra något annat på mellandagarna utan att behöva springa till kommunen. Men då iallafall så tyckte hon att jag skulle vänta till den 16 januari. Då vart jag förbannad, vadå ska jag inte få hjälp med min boendekostnad denna månad? frågade jag henne, och hon svarade med att hon då skulle rätta till det i efterskott. Men det funkar ju inte, sa jag. Har både El och hus med förfallo datum 28-30 december, som jag inte bara kan skita i. Och hon försökte på alla sett för att få slippa det, men efter mycket om och men så fick jag lämna in det så att det blir betalt så jag slipper få mer kostnader på det. Så jag åkte in till stan och gick upp till deras reception, och lämnade in det jag hade, samt så skrev jag ett argt meddelande till den personen. Men jag hörde inte något ifrån henne på em vilket var väldigt skönt men jag tycker det är så jävla sjukt hela situationen.

Och många säger att man inte ska måla fan på väggen på en gång men jag tar det säkra före det osäkra och kollar upp allt med lägenhet och jobb, så slipper det bli så stressigt i sista minuten. Min åsikt är att det är bättre att börja se sig om i tid, man vet ju aldrig vad morgondagen har att vänta en i sitt liv. Man måste ligga steget före hela tiden när man fått höra en sådan sak.

Nej nu är jag trött och min hjärna är inte riktigt där jag vill att den ska vara, så jag får gå och sova på saken och återkomma imorgon. Det skulle inte förvåna mig om det dycker upp mer skit imorgon.....


Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar