tisdag 18 december 2012

Då var denna hemska måndag över....

Denna dag hade inget bra att komma med. Det började ju med på tok för lite sömn och medförde en del förvirrig vid lämnande på dagis. Sedan fick man ett samtal med så dåliga besked så man bara ville gräva ner sig. Och hur denna kommun tänker och menar på att dem hjälper en om man har problem. Det är ju bara ren skit snack. Dem ser heldre att en för tillfälligt ensamstående mamma med sina fyra barn hamna på gatan. Och det är ju inte direkt så att det finns stort utbud med jobb i denna del av svergie heller, det är ju så grymt svårt att få tag i ett jobb, och det funkar inte att jobba enbart på sommartid. Men måste ju ha ett fast jobb för att kunna klara sig.
Jag har ringt runt men dock inte lyckats få tag på alla som jag hade behövt ha tag på idag. Så det blir att fortsätta imorgon. Men jag fattar det fortfarande inte??? Personen i fråga måste ju ha något med vissa andra personer att göra som enbart vill ha bort oss, eller så är det personligt hat från hennes sida mot mig.? Nåt är det iallafall som inte stämmer....

Imorgon kommer jag  ringa till den personen och fråga sätta hur dem kan göra så här. Det är inte att vara hjälpsam, och jobbar man som mottagnins sekreterare på ett ställe som ska hjälpa folk så kan man väl inte sätta dem på gatan? om det inte beror på att dem missköter sig.?
Det är ju inte direkt så att man valt att det skulle bli så att man skulle behöva be om hjläp, utan det är ju något som har uppstått så att situationen har blivit som den har blivit. Jag skulle då aldrig be om hjälp om det verkligen var så att jag inte behövde det. Jag försöker alltid hitta andra lösningar och jag gör allt i min makt för att inte behöva sitta så som jag sitter idag. Men sen så finns det ju dem som inte bryr sig ett skit om hur deres levnads situation ser ut och tycker det är bättre att sitta på nya mötesplatsen här uppe i kommunen. Vilket jag anser är fel.....
Dem kanske borde se över sina sökande på ett annat sett och se vilka som verkligen försöker ändra sig och hjälpa dem som visar klart och tydligt att dem vill bli själv försörjande.

Jag är inte speciellt glad på denna människa som försöker splittra min familj, Och det ska bli intressant och se imorgon hur det samtalet blir. Bra eller dåligt?

Nu blir det sängen så man orkar med morgondagens alla uppdrag.......

Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar