måndag 17 december 2012

Då var denna dag över...

Jaha då satt man här igen då efter en lång dag, men jag har fortfarande inte kommit i säng :)
Jag fattar inte, varför kan jag inte sova.? det är ju inte direkt så att jag har sovit många timmar på många dygn så jag tycker det är konstigt att jag inte kan sova.

Men men det kanske vänder snart, eller jag hoppas det.

idag när jag pratade med min sambo så diskuterade vi än en gång det här alternativet om vi skulle flytta tillbaka till stockholm, och det börjar luta mer och mer åt det hållet.
Och så hoppas vi på att man kan få en bättre nystart på livet än vad vi fick när vi flyttade hit för lite drygt 3,5 år sen. Men vi har båda blivit äldre och har båda insett att vi kanske gjorde ett för hastigt köp då. Men som sagt man lär av sina misstag. Jag kommer då aldrig göra om det igen, och jag tror inte att han heller kommer göra det.

Vi kommer ställa allt till rätta, av det som vi dragit på oss, och sedan göra allt för att våra underbara barn ska få en sådan bra uppväxt som möjligt.
Allt för att dem ska få det så bra det bara går och för att vi ska kunna känna att vi har det man behöver för att klara sig utan problem.

Imorgon ska jag ringa en del samtal och se hur allt funkar och om det finns möjlighet med hälp till eventuellt bostad. Eller om man enbart måste hyra i andrahand.
Och hur lång tid det tar osv. Men jag tycker att det är bättre att ta reda på så mycket fakta som möjligt nu, även om det inte skulle bli aktuellt förens i sommar  nästa år. Man har ju liksom inte bara sig själv att tänka på utan även sina barn som har skola och dagis som det ska fixas med.

Jobb vet jag att jag skulle få fort där nere, då marknaden är mycket större och även min sambo kan hitta en lärlings plats så han kan bli färdig målare någon gång.

Jag ser då inga som helst nackdelar utan ett ljus i tunneln. :)

Natti natti säger jag har både skola och en massa ärende imorgon......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar