torsdag 13 december 2012

Att det ska vara så svårt.....

Jag fattar inte att det ska vara så svårt i dagens läge att få ett jobb. Man söker och söker men inget mer händer. Jag vill inte sitta så här längre jag vill ha ett jobb att gå till varje dag och sedan kunna ordna upp ekonomin,  men alla jobb i dagens läge kräver en sån hög utbildning. Jag ångrar ganska hårt att jag inte givk klart skolan när jag hade möjlighet, men det är bra att vara efterklok. Nej fy f*n för det, Och nu så måste man plugga och plugga samtidigt som man måste jobba på det, för att få tillräckligt med pengar så man klara sig. Det kanske hade vart bättre att bo kvar där vi bodde förut innan vi bestämde oss för att flytta hit. Vi kanske förhastade oss lite väl fort. Med tanke på att under dessa 3,5 år vi bott på denna plats så har jag bara haft sommarjobb på denna ort, samma gäller min sambo. Jag pendlade några månader men det funkar inte i längden när man har små barn, som man vill vara med varje dag. Så om det inte blir bättre snart så flyttar jag. Det är ju inte direkt att man blir yngre utan tiden går ju fort och springer iväg. Jag vill inte sitta utan pengar när jag är pensioner. Jag vill kunna hjälpa mina barn om dem har det svårt, och kunna unna mig själv något när jag är en gammal tant.

Man blir så ledsen när man tänker på det, och hur det kunde ha varit om vi bott kvar där vi bodde. Kanske hade det vart samma?, kanske så hade det vart jättebra.?
Vi båda kanske hade haft jobb?, och ekonomin kanske hade vart ordnad?.
Det är sånt som man inte vet, och aldrig kommer att få något svar på heller.

Men det är vårat misstag. Finns ju inte så mycket att göra åt dåtiden nu.
Tiden kan man ju inte vrida tillbaka ändå.
Så nu blir det att göra allt mycket mycket bättre och jag ger det max hela 2013.
Har det inte skett en förändring om ett år så flyttar jag tillbaks.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar